O nama

Renault i automobilizam

Inovacija je naša strast.

Renault i automobilizam

Naša misija je suočavanje sa sportskim izazovima i razvijanje automobilskih tehnologija. Renault i automobilizam, više od 115 godina inovacija. Istorija obeležena automobilima-ikonama, vozačkim legendama, tehnologijom i istorijskim pobjedama… Avantura krunisana nenadmašnim uspjehom.

115 godina uspeha

Sport je upisan u našu istoriju

Počeci
Louis Renault je veoma rano postao svjestan važnosti sportskih dostignuća u razvoju ugleda marke. 24 decembra 1898, on je dokazao superiornost prvom velikom inovacijom, direktnim prijenosom brzina. Njegov model Voiturette Tip A se prvi popeo na Montmarte, uz strmu ulicu Lepic. Nakon ovog uspjeha, Renault se posvijetio automobilskim takmičenjima i ostvario niz pobjeda na Grand Prixu. Renault Tip K, opremljen prvim motorom koji je dizajnirao Renault, osvojio je trku Pariz-Beč 1902. godine.Prvi svjetski rat je zaustavio automobilska takmičenja u Evropi. Međutim, Renault nije dugo ostao izvan automobilskog sporta. Dijamantska marka se ponovo proslavila 1920-ih godina sa impresivnim Renault 40CV. Nakon osvajanja relija Monte-Carlo 1925. proslavio se postavivši brojne rekorde u brzini u to vrijeme.
Dolazak Gordinija
Renault je 1958. mesto šefa odjeljenja za automobilski sport povjerio konstruktoru italijanskog porekla, Amédéu Gordiniju. Legendarni Renault 8 Gordini je rođen. On će postati simbol uspjeha za cijelu jednu generaciju vozača. Velika popularnost ovog automobila 1966. dovela je do osnivanja kup takmičenja Renault 8 Gordini: tako je rođena serija trka jednog modela automobila.Model Renault 12 Gordini lansiran u julu 1970, uzima učešće u priredbi 'G-Day', velikom okupljanju vlasnika Gordinija na stazi Paul Ricard. Jedinstvena atmosfera ovog događaja nastavlja se i danas kroz Renaultovu seriju World Series by Renault. Istovremeno je debitovala Formula Renault sa prvim bolidom u koji je ugrađen motor iz Renaulta 12 Gordini. Francuska je bila domaćin svog prvog Prvenstva Formule Renault održanog 1971.

Preuzimanje Alpine
Renault je 1973. postao većinski vlasnik Alpine, malog francuskog proizvođača koju je osnovao Jeana Rédéléa, sa kojim je marka imala dugogodišnju saradnju. Godina 1973. se pokazala kao dobra godina za taj model jer je Alpine A110 « Berlinette » osvojila prvo svjetsko prvenstvo.


Naši takmičarski počeci

Naša istorija u Formuli 1

Naši takmičarski počeci
Naši takmičarski počeci
Naša istorija u automobilskom sportu započela je dolaskom Amédéea Gordinija, poznatom po svojim bolidima za Grand Prix. Renault je izgradio fabriku u Viry-Châtillon za potrebe njegovih kreacija. Zahvaljujući Gordiniju, Renault se u početku fokusirao na 2-litarski V6 motor koji je predstavljen u januaru 1973. Motor se takmičio u slavnom evropskom prvenstvu 2-litarskih sportskih automobila. 

Podstaknut ovim uspjehom, Renault se zatim pridružio FIA-inom svjetskom prvenstvu sportskih automobila i razvio turbo verziju tog motora.
Naši prvi koraci u Formuli 1
Renault Sport je zvanično osnovan 1976. prilikom lansiranja takmičarskog programa bolida jednoseda: Formula 2, Sport Le Mans, zatim Formula 1 godine 1977. Renault debituje u Formuli 1 sa sopstvenim timom. Marka je bila predvodnik sa jedinstvenom inovacijom: turbo pogonom. Dok su njegovi konkurenti imali motore s prirodnim ubrizgavanjem, Renault je predstavio V6 turbopogon. U isto vreme, Didier Pironi i Jean-Pierre Jaussaud su 1978. pobijedili u trci 24 sata Le Mansa zahvaljujući svojoj Alpine-Renault A442B koju je pokretao Renault V6 turbomotor. Dijamantska marka je svoju prvu pobjedu u Formuli 1 osvojila 1979. u trci za Veliku nagradu Francuske, sa Jean-Pierre Jabouilleom za upravljačem bolida RS11. 

Početkom osamdesetih godina, Renault je osvojio 15 Grands Prix i drugo mjesto na Svjetskom prvenstvu 1983. godine zahvaljujući Alainu Prostu, a zatim se na kraju sezone 1985. povukao iz takmičenja. Renaultovo kockanje s turbomotorom, u koji u ono vreme niko nije verovao, zaista se isplatilo.
Pobjednički povratak
Renault se 2001. vratio u Formulu 1 kupovinom tima Benetton, koga je 2002. godine zvanično preimenovao u Renault F1 Team.Uspon novog tima Renault F1 Team išao je uporedo sa usponom Fernanda Alonsa, koji je s Renaultom 2005. i 2006. osvojio dva uzastopna svjetska prvenstva. Novi tim je osvojio 2 titule svjetskog prvaka konstruktora u istom periodu.

U 2011. Renault želi da se fokusira na konstrukciju i proizvodnju motora kojima je počeo da snabdjeva druge timove. Tim Renault F1 Team je prodat kompaniji Genii Capital. Motori Renault nakon toga pokreću tim Red Bull Racing do pobjede na svjetskom prvenstvu sa 4 titule za konstruktore u periodu između 2010 i 2013. Sebastian Vettel je ušao u legendu postavši najmlađi četvorostruki svjetski prvak u istoriji Formule 1.
Popis naših pobjednika
Renaultov popis pobjednika u Formuli 1 još nije nadmašen. U 38 godina učestvovanja u trkama Renault je bio u prilici da se takmiči sa najboljim stručnjacima Formule 1. Naš popis pobjednika je nenadmašan:
  • 12  titula svjetskog prvaka za konstruktore
  • 11 titula svjetskog prvaka za vozače
  • 165 pobjeda u trkama za velike nagrade
  • 213 prvih startnih mesta, rekord koji je nadmašen 2013!
Početak nove avanture
Uvođenjem najnaprednije tehnologije motora 2014. Formula 1 je prošla kroz pravi preobražaj. Novi pogonski sklop Formule 1 spaja arhitekturu motora prethodne generacije s turbo punjenjem i naprednih električnih motora sa raznim naprednim sistemima za obnovu energije. Potrošnja je smanjena za 40% u sličnim uslovima dinamike i performansi. 

Nastavljamo da snabdevamo Red Bull Racing, sestrinski tim Scuderia Toro Rosso kao i Lotus F1 Team, ali borba je žestoka. Nakon sveobuhvatnog osvrta na svoju strategiju, Renault najavljuje krajem 2015. godine svoj povratak u potpunosti kao konstruktor. 

Stoga smo se 2016. ponovo ujedinili sa Formulom 1 kao zvaničnim konstruktorom pod nazivom Tim Renault Sport Formula 1. Posvijećeni najmanje 9 godina, naš cilj je igra za svjetske titule i ponovni povratak na vrh pobjedničkog postolja.

Renault Sport Séries

Takmičarske aktivnosti Renaulta

Takmičarske aktivnosti Renaulta
Poslednjih 10 godina, Renault Sport Series je osvojio vozače, timove, medije, a pre svega široku javnost. 

Stvoren je 2005. kada je došlo do spajanja Eurocup Formula Renault V6 i World Series by Nissan, a sastoji se od nekoliko prvenstava. Formule Renault 3.5 i Formule Renault 2.0 najbolja su formula za bolide jednosede i odskočna daska za mnoge vozače. 

Gotovo 60% vozača Formule 1 provelo je neko vrijeme u timu Formule Renault, uključujući Sebastiana Vettela, Romaina Grosjeana, Daniela Ricciardoa. Nakon 9 sezona, 64 trke i gotovo 5 miliona gledaoca, serija i dalje predstavlja uspjeh o kome se priča.
Formula Renault
Formula Renault
Od 16. godine mladi i nadahnuti vozači sportskih automobila suočavaju se sa takmičarskim svijetom. Potrebno je da znaju kako funkcioniše takmičarski automobil kako bi izvukli najbolje iz njegovih performansi i naučili da se nose s pritiskom trke. U školi Formula Renault brzo uče osnove zanata za upravljačima jednoseda opremljenih dvolitarskim 16 v motorima koji isporučuju 210 KS uz 7-brzinski sekvencijalni mjenjač i kontrole na upravljaču.

Stara izreka koja kaže da je jedna sezona potrebna za učenje, a druge za pobjedu deluje danas malo zastarela. Osnovana prije 45 godina, škola Formula Renault uvijek je bila u toku, spremna da ispuni promjenljive potrebe vozača kartinga ili drugih uvodnih disciplina. Budući da se prethodnih godina prosječna starost za početak karijere u Formuli 1 znatno smanjila, dužina obuke smanjena je u skladu s tim. Formula Renault, prava škola za vozače jednoseda, vrlo brzo otkriva ili potvrđuje talenat mladih vozača.
Renault CLIO Cup
Ljubitelji trka će uživati u CLIO Cupu. Od lansiranja legendarnog kupea R8 Gordini 1966. Renault Sport kontinuirano održava svoju prisutnost na trkačkim stazama Evrope i širom svijeta. Ali mi ne namjeravamo tu da se zaustavimo! 2017. nastavljamo da ostvarujemo uspjehe organizovanjem 8. nacionalnog takmičenja CLIO Cup: Francuska, Velika Britanija, Italija, Španija zemlje Beneluksa, Skandinavija, Srednja Evropa i Kina.

Nakon nekoliko hiljada vozila prodatih od 1991. četvrta generacija modela CLIO Cup je poznata po svojim performansama, pouzdanosti i pristupačnosti. CLIO Cup je naslijedio sve prednosti CLIO R.S 200 EDC uz 1,6-litarski turbomotor s direktnim ubrizgavanjem razvija 220 KS uz stalni obrtni moment od 270 Nm, sekvencijalni mjenjač i kontrole na upravljaču. Dovoljno za dodatnu stimulaciju performansi!
Renault CLIO R3T Trophy
Timovi u 2017. godini imaju priliku da učestvuju u nacionalnom prvenstvu u četiri zone Evrope: Francuska, ALPE, Italija i Iberija. Uz tehničku podršku koja je dostupna svim takmičarima i jednakost sportske trke, CLIO R3T Trophy vozačima omogućava solidno iskustvo.

Clio R3T otkriva sve svoje mehaničke prednosti i ekskluzivnu prednju i zadnju osovinu. Novi prilagodljivi amortizeri i mnoga prilagođavanja vozačima omogućavaju da pronađu ravnotežu koja će im omogućiti da budu konkurentni na svim vrstama terena. Opremljen sekvencijalnim mjenjačem sa 6 brzina, turbomotorom s direktnim ubrizgavanjem automobila CLIO R.S, a uskoro i kontrolama na upravljaču, 1,6-litreni 200 EDC prošao je posebnu obradu. Isporučuje performanse bez premca uz snagu od 242 KS i obrtni moment od 480 Nm.

Naše tehnologije koje se koriste u takmičenju

Naše sportske tehnologije

Kontrola kretanja
Uz karakteristiku kontrole kretanja koja je predstavljena na vozilu CLIO R.S. 200 EDC krenućete kao „topovska kugla“! Ovaj električni sistem upravlja nivoom prianjanja za tlo i sprječava proklizivanje točkova tako što djeluje na obrtni moment motora.
Višestruko spuštanje stepena prijenosa
Ako jednostavno pritisnete polugice na mjenjaču, brzinu brzo možete smanjiti za nekoliko stepeni kako biste pri svakom kretanju koristili najpogodniju brzinu. Ova tehnologija je dostupna na vozilima CLIO R.S. i MEGANE GT i omogućava neuporediv doživljaj vožnje.
R.S. Monitor
Inspirisan sistemima za prikupljanje podataka koji se koriste u takmičarskoj vožnji, R.S. monitor beleži sve podatke koje prenose senzori automobila. Obrtni moment i snaga, pritisak kočnice, temperatura ulja, ugao upravljanja, itd. Prikazuje do 14 podataka na kontrolnoj tabli.

Svi ti podaci mogu da se koriste na računaru i uporede sa referentnim vrijednostima na glavnoj stazi.
Sistem nezavisnog prednjeg vješanja osovine upravljača
Osmišljen za masovnu proizvodnju motora R21 Turbo u kasnim 1980-im, sistem nezavisnog prednjeg vješanja osovine upravljača ponovno je ušao u upotrebu za najsnažnije modele R.S. vozila. 

Za razliku od sistema prednjeg vješanja MacPherson, ovaj sistem omogućava potpuno odvajanje osovine upravljača od prigušivača. Ovaj postupak sprječava zaključavanje točkova u oštroj krivini i poboljšava doslijedno upravljanje pri velikim brzinama.
Revolucionarna turbo tehnologija
Renaultova turbo tehnologija prvi put je upotrebljena 1977. za Formulu 1, a trenutno se koristi u većini modela u asortimanu R.S. i G.T. 

Od 2014. turbo tehnologija se vratila i u Formulu 1. Dodatna snaga i efikasnost koju ova tehnologija omogućava jedan je od faktora koji su uticali na smanjenje emisija za 40% pri sličnim performansama.

Vozila Renault Sport

Sa trkačke staze na put

Novi MEGANE R.S.
Novi MEGANE R.S.
Čisto sportsko uživanje.
Vozila Renault Sport
Ponuda vozila Renault Sport
Pregledajte ponudu novih vozila Renault Sport.

Uvijek smo vam na raspolaganju